אודות

אילנה טנא – קידום יכולות ילדים והורים

נעים להכיר, שמי אילנה טנא, מאמנת הורים מוסמכת בשיטת אגודת ניצן (על פי מודל -E.C.C. –Emotional Cognitive Coaching), וכן מאמנת בשיטת אימון מוחי – brain gym int – והליכה אינסופית, מטעם מכללת מהות ואונ‘ בר אילן (המשפרת מיומנויות קשב, ריכוז, איזון נפשי, התארגנות ועוד). בוגרת קורס מוכנות לכיתה א’, אסטרטגיות למידה, וכלים מתחום דימיון מודרך, NLP, ו -CBT (עיצוב התנהגות)

אימא גאה לשתי בנות מדהימות, עדי והילה, אשר בזכותן הפכתי לאימא משודרגת ולמאמנת לקידום ילדים והורים :).

בהכשרתי- הנני בעלת תואר בפסיכולוגיה וניהול, וביוטכנולוגיה רפואית. אמנם שני תחומים שונים, אך עבור תחום האימון בשיפור מיומנויות קשב וריכוז, הידע שצברתי משני תחומים אלו עשה עבורי את החיבור המדויק בין גוף לנפש ועזר לי ”להעביר את זה הלאה“ אל מתאמני.

בעברי עסקתי בניהול משאבי אנוש בחב’ הייטק. בתפקידי זה עזרתי בניהול קונפליקטים בארגון, הדרכתי מנהלים כיצד עליהם “לדבר אחרת” כדי ליצור הנעה, מוטיבציה ואמון בקרב צוותם ואת ארגז הכלים הזה לקחתי עמי אל תחום האימון בו אימנתי ילדים ומבוגרים.

איך הגעתי לתחום האימון…

בשנת 2009 בתי הקטנה, בהיותה בכיתה ב‘, אובחנה כילדת ADD ומשפחתנו חוותה עמה את כל אתגרי הלקות, החל מקשיי התארגנות, קשיי קשב וריכוז, חוסר מוטיבציה ללמידה, התקפי זעם, קשיים רגשיים וכמובן קשיי למידה רבים. האווירה בבית הייתה מאתגרת בהחלט. הומלץ לנו על טיפול תרופתי, אך לצערנו טיפול זה יצר תופעות לוואי והחלטנו להפסיקו אחרי זמן די קצר. הקשיים כמובן לא נעלמו והרגשנו מותשים ומיואשים מההתמודדות עימה ועם קשייה. כאימא, ראיתי לנגד עיני איך הילדה הקטנה והשמחה שלי הפכה להיות שבר כלי, כבויה, כעסנית, מתוסכלת וחסרת ביטחון ולא רציתי שתגדל להיות נערה או אישה שכזו. הקושי הכי גדול שלי היה לשמוע ממנה את המשפט:”אני הילדה הכי טיפשה בעולם ולמה בכלל נולדתי כזו?” למרות הקושי הרגשי שלי הייתי נחושה למצוא עבורה פתרונות (שאינם כדורים) שבעזרתם נוכל לעזור לה להתמודד עם קשיי הלמידה, ההתארגנות, וקשייה הרגשיים. ניסינו שיטות שונות, החל מהוראה מתקנת, ריפוי בעיסוק ופסיכולוגית ילדים, רכיבה טיפולית, נוירופידבאק, תוכנות למיניהן ומה לא,  אך לצערנו בתנו לא תמיד שיתפה פעולה עם אנשי המקצוע, והמצב לא בדיוק השתפר. יחד עם זאת, הקשר ביני לבינה תמיד היה קשר טוב והבנתי שאם אני רוצה שהיא תתקדם, עלי להיות המפתח לקידומה, הרי אני זו שמכירה אותה יותר טוב מכל איש מקצוע אחר ועלי היא סומכת. לקחתי על עצמי משימה – ללמוד לעומקה את הפרעת הקשב ואופן הטיפול בה. למדתי כל תחום בו היה לה קושי- רגשי, דידקטי, ארגוני, מיומנויות קשב וריכוז. בנוסף יישמתי עליה את כל הידע המקצועי שלי, כדי להעצימה וליצור בה מוטיבציה ללמידה. התחלתי לדבר אליה ”אחרת“, כדי שתשתף עמי פעולה ולאט לאט ראיתי שינוי. ככל שתדירות התקפי הזעם שלה פחתה, הבנתי שהשפה ששיניתי היא זו שעשתה את ההבדל. מנקודה זו הכנסנו שפה חדשה הביתה, שפה מקרבת ויותר רגשית (מכילה/אמפתית). למדתי להקשיב לה ”בין השורות“, להבין את צרכיה ומשם עבדתי עמה על המוטיבציה שלה ללמידה ועל הרוגע שלה. כך בעצם התחלתי את דרכי כאימא המאמנת את בתה. למדתי אסטרטגיות למידה, כדי לעזור לה ללמוד נכון יותר עבורה. למדתי אימון מוחי והליכה אינסופית, כדי לעזור לה לשפר את מיומנויות הקשב, הריכוז, ההתארגנות וכן גם את הקורדינאציה שלה.

בעזרת כלים נוספים שלמדתי כגון: נשימות, דמיון מודרך, NLP וכלים מתחום הCBT, עזרתי לה להתגבר על פחדים וחרדות שונות שחוותה. למדנו יחד לשנות דפוסי חשיבה, מחשיבה שלילית לחשיבה מקדמת. יצרנו לנו סלוגן: “לכל בעיה נמצא פתרון” וכך עשינו. התמקדנו בחיפוש אחר פתרונות במקום להתמקד בקושי וכך יצרנו הצלחה ועוד הצלחה! ציוניה עלו, נהיו לה יותר חברים והביטחון העצמי שלה עלה.

החיוך והשמחה חזרו אליה ולא הייתה אימא מאושרת ממני. בעקבות הצלחתה של בתי, הבנתי שאני רוצה לעזור לעוד ילדים כמוה שמתקשים ולא מאמנים בעצמם, וכך התחלתי לאמן אחרים. ראיתי לנגד עיני ילדים עם עיניים בורקות, אשר אוזרים אומץ ומתגברים על קושי, מדברים אל עצמם בשפה אחרת ומרגישים חזקים ומאושרים יותר. אין ספק שהיה זה סיפוק ענק עבורי. יחד עם זאת, עם הזמן הבנתי שכדי שהשינוי אצל מתאמני יהיה שינוי ארוך טווח, הם זקוקים להורה תומך, מלווה, מעצים שיהיה לצידם לאורך הדרך ובעיקר ברגעי הקושי, בדיוק כפי שאני נמצאת עבור בתי עד היום. אני יודעת שהתמיכה והחיזוק שלי, הם אלה אשר עוזרים לה עד היום להתמודד עם אתגריה השונים ולצלוח אותם.

מניסיוני האישי אני מודעת להשפעה הרבה שיש להורים על ילדיהם, לטוב ולרע , אך יחד עם זאת, אני גם יודעת שאם הורים יקבלו את הכלים הנכונים עבורם להתמודדות אפקטיבית באותם מצבי קונפליקט, הם יוכלו להיות המפתח לשינוי בתא המשפחתי שלהם. 

החזון שלי

  • לעזור להורים ולילדים לצלוח את אתגרי ה – ADHD ולבנות ביניהם קשר אוהב וקרוב.
  • להעצים את ההורים ולציידם בכלים שיעזרו להם להמשיך בתפקידם החשוב – להיות “המגדלור” המאיר את הדרך בשעת סערה, ו”חוף המבטחים” של ילדם בעת קושי. 
  • לעזור להם להיות הורים המאמנים את ילדיהם לחיים. 

 

מי כמוני יודעת שתהליך של שינוי הוא תהליך מאתגר הדורש נחישות, התמדה ואומץ, כדי לצאת מאזור הנוחות ולשנות הרגלים.

אין זה פשוט לעשות את התהליך כשהנך לבד, לכן אני כאן בשבילכם, ללוות ולתמוך לאורך כל הדרך.

נצמח ביחד ונאפשר לשינוי הזה לקרות כי מגיע לכולנו לחוות הורות אחרת!

באהבה

אילנה טנא